2017. augusztus 31., csütörtök

Indul a 2017-18-as évad

A héten mindenhol elkezdődött az új színházi évad - felém is. :)

Hétfőn két olvasópróbán is érdekelt voltam - de sajnos, csak az egyiken tudtam részt venni.
» A vadhattyú - a Ciróka Bábszínház készülő előadása. Játszom benne, október 7-én lesz a bemutatója Kecskeméten.
» Pöttöm Panna - a Griff Bábszínház új évadának előadása - Andersen meséjét írtam színpadra, Veres András rendezi, és ennek is október 7-én lesz a bemutatója - Zalaegerszegen.

A Ciróka Bábszínházban idén két másik előadásban is dolgozom:
» Ebcsont és nyúlcipő - Kuthy Ágnes rendezését a tavalyi évad végén mutatta be a budaörsi Latinovits Színház. Ebben az évadban Kecskeméten látható a két színház koprodukciója, bérletes előadásként.
» A lepkeoroszlán - Michael Morpurgo meséjéből Dobák Lívia dramaturg közreműködésével készítettem szövegkönyvet, Vidovszky György rendezi.

Idén már nem, de januártól rendezek én is, újra:
» Szólószőlő, csengőbarack - Veres András szövegkönyvét a debreceni Vojtina Bábszínházban állítjuk színpadra.
» Miú és Vau - Timo Parvela meséjéből Markó Róbert ír szövegkönyvet - a mese a veszprémi Kabóca Bábszínház előadása lesz.
» Hoppláda - Paul Maar nagyszerű szövegéből a marosvásárhelyi Ariel Színházban készül előadás, de csak a következő (2018-19-es) évad elején látható majd.

Az Aranyszamár Színház szeptember 3-án mutatja be nyári próbafolyamunk végeredményét, a Péter és a csodaágy című Lesznai Anna mesét, amit Markó Róbert jegyez szövegkönyvíróként.

A Magyar Nemzeti Galéria a Budapest Bábszínházzal és a Pagony Kiadóval karöltve jövő tavasszal is megrendezi a Mini Textúrát - öt pagonyos szerző egyikeként jelenetet írtam a rendezvényhez. Az Állatok farsangja című veszprémi csecsemőszínházi rendezésem különleges keretek között újul meg tavasszal - Zalaegerszegen.

És közben ebben az évadban is fut tovább jó néhány szövegem és/vagy rendezésem. Például:
» Bódog és Szomorilla - a Hepp Trupp, annyi bódogtalan hónap után, újra játssza nagy sikerű előadását, legelőször szeptember 3-án, a Vojtina Bábszínházban.
» Emília és az angyal -  a Kolibri Színház két évvel ezelőtt bemutatott produkciója, Novák János zenéjével és rendezésében.
Nagyszerű hír még, hogy a tatabányai Jászai Színház idén felújítja szívem egyik csücskét.
» Kutyafül, macskakő, egérút - az előadás különdíjat kapott a kaposvári Gyermek- és Ifjúsági Színházi Biennálén - 2015-ben a Színikritikusok Díjára is jelölték "a legjobb gyermek- és ifjúsági előadás"-kategóriájában.

Remek jó évadot mindenkinek: alkotóknak és nézőknek egyaránt!

Nincsenek megjegyzések: