2016. február 2., kedd

Első nap az óvodában

Óvodai előszoba, benne három széken három kisgyerek: egy lány és két fiú. Először vannak itt: a lány szemlátomást nyugodt, a fiúk közül azonban az egyik nagyon meg van szeppenve, a másik pedig nagyon dühös. A megszeppent fiú (ő üldögél középen) pillanatok alatt el is sírja magát. A lány rögtön vigasztalni próbálja - ám a dühös fiú ebben nem partner...

Lány (Sírósnak)
Itt jó lesz majd, meglátod!

Dühös
Nem látja meg, mert itt nem lesz jó!

Lány (átszól)
De jó lesz, anyukám mondta.

Dühös
Az én anyukám is ezt mondta, és én mégis tudom, hogy nem lesz jó!

Lány
Ha mindkettőnk anyukája azt mondta, hogy jó lesz, akkor biztos, hogy jó lesz itt!

Dühös
Nem lehet jó, hiszen egyikünk anyukája sincs itt!

Lány
Nagyok vagyunk, már nem kell, hogy mindig velünk legyen az anyukánk!

Dühös
Hát persze, hogy nagyok vagyunk - de azért egy anyuka mégis mindig kell!

Lány
Nem kell - épp ettől vagyunk nagyok!

Dühös
Akkor én nem akarok nagy lenni!

Sírós (kiborul)
Én sem akarok nagy lenni!

Dühös
Hát te nem is vagy nagy - mert sírsz!

Lány
De igenis nagy… csak sír!

Dühös
Egy nagyfiú nem sír!

Lány
Miért ne sírhatna: én nagylány vagyok, mégis szoktam sírni.

Dühös
A lányok sírhatnak, akár kicsik, akár nagyok!

Lány
A fiúk is sírhatnak!

Dühös
A fiúk nem sírhatnak!

Lány
De igen!

Dühös
De nem!

Lány
De igen!

Dühös
De nem!

Lány
Igen!

Dühös
Nem!

Lány
Igen!

Dühös
Nem!

Középen felzokog a Sírós.

Lány (Dühösnek)
Na, látod?

Dühös
Látom: sír, mert nem nagy!

Sírós
Nem is akarok nagy lenni: kicsi akarok lenni, hogy ne kelljen idejönnöm, se most, se máskor!

Lány (Sírósnak)
Nem lehetsz többé kicsi, ha egyszer már megmondták, hogy nagy vagy. És itt nagyon jó lesz majd, meglátod!

Dühös
Nem látod meg, mert kicsit se lesz jó!

Lány
De nagyon-nagyon jó lesz, anyukám mondta.

Dühös
Az én anyukám is ezt mondta, de én tudom, hogy nem lesz jó!

Nincsenek megjegyzések: